
Κατεύθυνσης
Κατεύθυνσης
Δέσποινα Καρακατσάνη
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα
Γνώσεις
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες είναι σε θέση να γνωρίζουν και να αναλύουν:
Δεξιότητες
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να:
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα επιδιώκει να παρουσιάσει τα διαφορετικά ερωτήματα σχετικά με το περιεχόμενο και τους σκοπούς που συνδέονται με τον πολιτισμικό πλουραλισμό, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και παιδαγωγική, τη συμπερίληψη και τη σχολική ένταξη των «διαφορετικών» μαθητών/τριών.
Επιμέρους στόχος του μαθήματος είναι η ανάλυση των εξής θεμάτων: διγλωσσία και εκπαίδευση, εκπαίδευση εκπαιδευτικών και ετερογένεια, σχολική αποτυχία-σχολική επίδοση και σχολική διαρροή (dropout) αλλοδαπών μαθητών/τριών, μεταναστών/τριών, προσφύγων και μειονοτήτων, δημοκρατία, στερεότυπα, προκαταλήψεις, κοσμοπολιτισμός και ανθρώπινα δικαιώματα στην εκπαίδευση, αντιρατσιστική εκπαίδευση, γονεϊκή εμπλοκή και διαπολιτισμική ικανότητα και επάρκεια εκπαιδευτικών.
Στο πρώτο μέρος θα αναλυθούν οι διάφορες έννοιες στο πεδίο και θα αναλυθούν τα εκπαιδευτικά μοντέλα και η εκπαιδευτική πολιτική για την ένταξη των μαθητώ/τριών με εθνο-πολιτισμικές ιδιαιτερότητες στην Ελλάδα, την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία και τον Καναδά. Θα υπάρξει σύνδεση με την έννοια της συμπερίληψης.
Στο δεύτερο μέρος θα αναλυθούν εκπαιδευτικά εργαλεία, εκπαιδευτικές πρακτικές και εναλλακτικές προτάσεις για την εκπαίδευση στο πεδίο των μειονοτήτων, των προσφύγων και των μεταναστών/στριών.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.
Η αρίθμηση αναφέρεται στην αντίστοιχη εβδομάδα του μαθήματος.
Τίτλος ενότητας
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Ανεξάρτητη αυτοτελής μελέτη |
30 |
Διαλέξεις |
30 |
Παρουσιάσεις επιμέρους εργασιών |
20 |
Παρουσίαση τελικής εργασίας |
20 |
Σύνολο Μαθήματος |
100 |
Η αξιολόγηση των φοιτητών είναι διαρκής καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου και περιλαμβάνει